Monday, February 20, 2012

Fűszeres kávé szirup - Spicy coffee syrup

Scroll down for English.


Sziasztok, a nevem Dia, 22 éves vagyok és már 8 éve vagyok függő. Sosem tudtam leszokni… és nem is fogok. Ahogy azt egy kis mondás mondja: „A kávénak olyan az illata, mint a frissen őrölt mennyország.” Mennyire igaz, képes vagyok egy boltban végigszagolgatni az összes kávét és merengeni az illatok felett. Mhmmm.
Szeretem a kávé ízesítő szirupokat.  Nagyon szeretem őket házilag elkészíteni, hisz nincs benne tartósítószer vagy színezék.

Amire szükséged lesz:
200g cukor
100ml víz
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál őrölt gyömbér
2 csipet őrölt szegfűszeg
1 csipet őrölt szerecsendió
fél rúd vanillia és kikapart magja

Egy lábasban közepes lángon a cukrot feloldjuk a vízben majd hozzáadjuk a fűszereket és közepes lángon elkezdjük összeforralni.
FONTOS: Ne forrjon örült módon, csak szépen lassan, körülbelül 5 percig.
Ami már nehezebb várjuk meg míg lehűl és utána jöhet a  kávé minden mennyiségben.

Jó kávézást !



Hello, my name is Dia, I’m 22, I have been addicted for 8 years now. I was never able to quit… and I don’t want to! As a very wise saying says:  “Coffee smells like freshly ground heaven.” So true,  sometimes you can find me in the store standing in the coffee easel and  squeezing coffee bags to smell the scent of heaven. Insane right ?!? J
I really like coffee syrups, specially homemade ones, no artificial flavours  and such.

All you need:
200g sugar
100ml water
1 tsp. cinnamon
1 tsp. ground ginger
1 pinch of ground cloves
1 pinch of nutmeg
half of a vanilla bean

Dissolve sugar on low heat than ad the spices, cook for 5 minutes. 
IMPORTANT: do not boil, just let it simmer.
Here comes the hardest part, wait until it’s cool, than drink, drink all the coffee.

Now go end drink a good cup of coffee!

Pin It

No comments: